شناسهٔ خبر: 177359 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری ششمین جلسه کمیته درآمد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان

راهداری زنجان ششمین جلسه کمیته درآمد اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به منظور بررسی راهکارهای هم‌افزایی برای افزایش درآمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، ششمین جلسه کمیته درآمد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، معاونین، روسای شهرستان و اعضای کمیته درآمد، با هدف بررسی راهکارهای هم‌افزایی افزایش درآمد و همچنین پیگیری مصوبات جلسه قبل برگزار شد.

وی با بیان اینکه حفظ درآمدهای موجود و افزایش آن در اولویت برنامه‌های مالی و درآمدی این اداره کل قرار دارد، گفت: مجموعه این فعالیت‌ها در کنار توسعه راه‌ها و کیفیت مولفه‌های حمل و نقلی، در تأمین معیشت و ارتقا سطح درآمدی همکاران نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت که تلاش می‌شود با مدنظر قرار دادن اصل مدیریت هزینه‌ها منابع مالی اداره کل افزایش یابد.

اسماعیلی حمل بار بدون بارنامه و اضافه بار را منجر به تضییع حقوق عامه عنوان و اضافه کرد: برای موفقیت در این بخش و احقاق حقوق راهداری لازم است با همکاری پلیس راه از هرگونه فرار بار توسط خودروهای معادن جلوگیری گردد.

وی یادآور شد: امیدواریم با بررسی نقاط قوت و با تلاش‌های کلیه عوامل و کارکنان مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان جایگاه اصلی این اداره کل ارتقای چشمگیری یابد.

اسماعیلی به استخراج بیش از ۱۰ میلیون تن مواد معدنی از ۲۰۰ معدن فعال در استان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در این حوزه، عبور بدون بارنامه خودروهای معادن در جاده‌هاست تا جایی که در حال حاضر تنها ۴۰ درصد بارهای معدنی با بارنامه حمل می‌شوند که باید افزایش یابد تا با این اقدام شاهد افزایش درآمد اداره باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان افزود: باید ساز و کار و برنامه اجرایی برای استقرار نمایندگان شرکت‌ها، پلیس راه در تمامی معادن شهرستان فراهم شود در غیر این صورت اقدامات همیشگی و تشکیل جلسات در این راستا نتیجه بخش نخواهد بود.

بر اساس این گزارش در این جلسه از کمیته درآمد، برنامه‌ریزی‌های لازم و دقیق برای وصول درآمدهای اداره کل و شناسایی تمامی منابع درآمدی در بخش‌های مختلف به عمل آمد.